Friday, October 1, 2010

tiade otak ke anda ni?

entri kali ni agak kasar sbb aku bengang gile nih! tadi balik dari skolah aku nk lintas jalan. time tu mmg byk kerete, kbetulan budak skolah rendah pon balik same waktu so keadaan mmg crowded laa. jadi, dah tauu ramai org nk lintas jalan, patutnye pemandu2 yg bwk kerete or motor tu slow la sikit. bkn slow sikit, slow banyak! bagi laluan kt kami lintas dulu, ape lahh sngt klu berhenti due tige saat nk bagi pejalan kaki lintas. tak luak pon mase kau tuu. ni tak, nmpak lagi rmai org nk lintas, lagi laju die pecut. haihh.

nk dijadikan cerite, time tu mmg line dh okey la nk lintas jalan. so kami pn lintas la ramai2, tetibe time tu pulak ade sorg budak bwk moto laju gile. die tgh racing ngan member die kot *nk racing pergi jauh2 laa!, aku dh selamat lintas time tu, then aku dgr bunyik motor brek, kuat jugak laaa. aku toleh n tgk moto tadi tu lg sikit nk lnggar sorg bdak skolah rndah ni. dh langgar dh pon tpi lnggar basikal budak tu. nasib baik langgar basikal n budak tu xde pape. klu terok, aku tak tau laa. kesian budak tu, mmg muke mcm nk nnges la aku tgk.


dah laa die lnggar, pastu boleh pulak die ckp budak tu gile. haih, melampau sngt2. budak naik basikal tu pn dlm keadaan trkejut blah dari situ n troskan prjalanan. yg mmber budak naik motor ni gelak2 je, agak bangang kan padahal bkn bende lawak pon? huh! aku tgk time tu ade sorg pkcik tu pndang budak naik moto dgn muke bengis je dri dlm kete. aku rase pkcik tu pon tauu sape yg salahh. so the conclusion is tlg berhemah hemah. jalan raye tu gune same2, bukan utk kau sorg okey? pandu cermat jiwe selamat~

entri kali ni takde lawak2 sbb rase geram gile. aku just imagine klu budak yg naik basikal tu adk aku, mcm mane la kan. nasib baik adk aku pegi skolah naik kerete, lebih selamat kott.

p/s : paper science tadi susah betol! =_="

No comments:

Post a Comment