Thursday, April 15, 2010

Lain Kali Tanya Dulu Betul-Betul

okey, berikut adalah pengajaran yang aku akan simpan sampai bile2, huhu. cite die mcm nie. pada 14 April, jam 6.45 a.m pkcik aku telefon bgtau yg mkcik aku msuk hspital sbb bleeding, pkcik aku suroh dtg melawat sbb die otw blek dari phuket, thailand. time tu aku bru nk kuar umah pegi skolah so aku smpat pesan kt ummi, klu nk pegi tgk mkcik aku tu kt hspital, tnggu aku blek skolah sbb aku nk ikut, then jam 3.00 p.m , aku bru blek dri skolah time tu then aku rehat jap, letih doee jalan kaki dri skolah blek umah. tetibe ummi masuk dgn brpakaian yang cantik dan dlm keadaan yang agak kelam-kabut. berikut adalah dialog aku dan ummi.

aku : ummi nak gi mane?
ummi : nak pegi tempat tu laa.
aku : nak ikut. nak ikut.
ummi : tak pyhlaa, dduk umah, lgipun ko puase (kbetulan time tu mmg aku puase ganti, hee). nnti penat.
aku : laa, nk penat apenyee. nk ikut gak.
ummi : yelaah, cepat siap.

dan aku pun terus siap dgn pantasnyaa, setelah agak2 15minit perjalanan tetibe ummi ckp perkataan KUALA PILAH. aku pelik sungguh ni. then aku tnye :

aku : ummi nk pegi mne sbnrnye ni?
ummi : nk pegi matrik n9 laa, amik awwab (abg aku).
aku : laaaaaaaaaaaa, ingtkan nk pegi hspital sg.buloh jee, tgk mkcik
ummi : hishh ko ni, tdi tanak tnye btl2.
abg aku (driver) : jgn nk suruh aku u-turn, malass.

jadi aku pn ikut la pegi negeri sembilan, adeyyyyy. gile btl. patutla ummi tnye aku larat puase ke tak, aku pn mcm pelik, rupe2nye sbb nk pegi jauh. hhahaha. tpi best gak sbb rse mase mcm cpat je brlalu. dlm jam 8 p.m, kami smpai di KL dan crik tmpat mkn utk aku bkak puase (lapar ohhh!). abg aku decided pegi shah alam jee, mkn mkanan arab di sana.

setelah kekenyangan yg terlampau, aku pn tak sabar nk balik umah sbb keje skolah yg berlambak telah mnunggu (gara2 salah destinasi). tibe2 ayah aku ajak pegi i-city pulakk, adeh. xlarat ohh. tpi pegi jugak, jln2 kt sane. LAWA sehh, terbaik la tmpt die. sile la dtg sane yee. okeyy, itu saje utk entry kali ini. heee :)

moral : tanye dulu btl2 utk dptkan kepastian..

No comments:

Post a Comment