Sunday, January 24, 2010

Belajar && Mengajar

hari nie bersamaan 24 januari 2010 aku bangun awal wehh. pukul 8 camtu (selalu pkul 10 or 11 bru bangun) hehehe. then akak aku yg sulong suroh aku tolong ummi buat kuih donut sebab akak ngan ummi nk pegi pasar (borong ape yg patut). aku dengan perasaan yang rajin dan bersungguh-sungguh nie ponn tolong la ummi tercintaa di dapur (baik sungguh akuu nie). hahahah. aku BELAJAR la mcm mane nk bentuk kan coklat tu jadi bulat2 smpai siap proses PEMBELAJARAN donut itu. after dah siap, ummi pon dah balek dari pasar & ummi bgtau smthing kat aku, macam nie bunyinye :

ummi : eron, cik miza (jiran sebelah) mintak ajar buat kek lagi sekali, laili (ank die) nk belajar.
aku : alaa, malas laa, keje skolah berlambak, lain kali je laa.
ummi : tolong je la, lagipon laili dah nk balek rumah die kt cheras ptg nie.
aku : hari tu eron dah ajar dah, takkan cik miza tak ingat kot.
ummi : cik miza cakap die lupe. ko tolong je la.
aku : yelahh, pukul 2 camtu eron datang rumah die.

awas! eron ialah name samaran aku di rumah, kawan2 di sekolah or di myspace dilarang panggil aku begitu okeyy, saye tidak sukee, tak sedap langsung name tu, macam name endon jee! ehekkss. amaran keras niee! grr.

dah siap mandi, basuh kasot sekolah sume, aku pon bergerak la ke rumah cik miza, time tu cik miza takde, anak die yg laili tu je ade. then aku MENGAJAR la laili tu buat kek, masuk itu, masuk ini, kek pon siap. beres sudahh PENGAJARAN aku hari ini dengan jayanya.

ohh yaa, untuk pengetahuan korg, aku pandai buat kek coklat moist, bkn nk bangge tpi dah knyataan, nk buat mcm mane, HAHA. itupon belajar ngan ummi & kakak. kebetulan aku ni gile coklat, tu la snggup belajar. so untuk tempahan boleh la dial nombor **********, hee (joke je laaah), kek aku tak setanding kek secret recipe sbb kek aku lagi sedap, hakhak (poyoo sajaa). itulah aku yang baik hati dan suke berbakti. hehehe.

hari yang memenatkan, dah la kaki sakit effect merentas desa smalam, tpi yg pnting aku dapat buat kebaikan hari ini, iaitu belajar dan mengajar. happy~

1 comment: